bo-szi-lvi

Apró-cseprő dolgaim... avagy gondolatok, amik foglalkoztatnak.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

ajándék (4) alkonyat (4) állat (3) amerika (2) autó (3) baba (6) bál (3) bevezető (1) bomba (1) boszi (11) breaking dawn (1) búék (1) cica (1) csirke (1) darren shan (1) diákmunka (1) ébredés (1) éjjel (2) érettségi (5) erőszak (1) f1 (4) fanfiction (3) fantasy (6) farkas (2) film (11) gondolatok (1) halloween (1) harry potter (2) hétköznapok (15) informatika (8) ital (1) jég (2) kedvenc (17) kezdet (2) költözés (1) köszöntés (8) kritika (1) madár (1) mágia (1) mozi (7) névnap (3) novella (2) önvédelem (1) palacsinta (1) peti (2) recept (3) reggel (1) reklám (2) robert pattinson (2) ruha (3) sport (4) suli (13) süti (4) szeged (3) szösszenet (4) szülinap (3) tervek (2) tojás (2) top5 (4) törppilla (5) továbbtanulás (3) twilight (3) üdv (1) vámpír (3) varázslat (3) verseny (3) vicc (2) virág (2) vírus (0) vizsga (2) within temptation (1) zene (5) Címkefelhő

Friss topikok

Amerikai palacsinta

2009.06.18. 11:42 - Velours

Címkék: amerika süti tojás recept palacsinta

Na igen, tipikus... :D WARNING! Aki nem szereti a főzést, vagy annak bármilyen formáját, ne olvasson tovább! Amennyiben mégis meg teszi ezt, felelősséget nem vállalok az esetleges bajok miatt. A kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg édesanyját, vagy szakácsát.

Rendben, ez csak ilyen kis kitérő volt, ami csak úgy jött... elnézést érte... :D :$

Tehát a palacsinta... Pár napja (vagy már lassan hete?) találtam egy cikket róla, leírták a hozzávalókat, ilyenek. Mivel elég könnyűnek tűnt, és érdekelt is ez az ízvilág, úgy gondoltam, kipróbálom... vagy ha nem én, majd anyuval megcsináltatom... :D Amúgy is már régóta nyúz, hogy tanuljak főzni, pedig ahogy olvasgatok egy-két blogot, nem is vagyok annyira lemaradva... jajj, ne térjünk el a tárgytól!

Túl sok hozzávalója sem volt (van), úgyhogy belevágtam. Kedden reggel hamarabb felkeltem egy félórával, alapanyagok, edény, fakanál, miegymás, és hajrá! Meg kell mondjam, büszke voltam magamra, sztem remekül sikerült, ráadásul elsőre... kitűnő! Aztán délután anyu kicsit lohasztotta a kedvem... Szerinte "túl rágós".

Íme a recept: 2 tojás, 1 csapott kávéskanál sütőpor, 1 csipet só, 8 dkg liszt, 1 dl tej. A tojásokat szétválasztom, a fehérjéket a sóval kemény habbá verem A tojássárgájákat simára keverem a liszttel, sütőporral és a tejjel. A habot beleforgatom a tejes-lisztes keverékbe. (forgatom, tehát ne nagyon törjük össze!). Én tettem bele pici (kb fél kanál) cukrot, meg talán valamivel több tejet. Meg kevesebb lisztet. Aztán már süthetjük is.

Ebből a mennyiségből kb 5 db palacsintát tudunk sütni, már ha úgy sütjük, mint én, azaz kb fél centi vastagra. :D Két főnek ez elég, elég laktató. Ha meg mégse, akkor még lehet csinálni, vagy ott a jól bevált vajas kenyér... :D

Fogyasztás: Én magában, cukorral; illetve nutellával ettem, nagyon ízlett. Ezenkívül ugye jöhetnek a szokásos öntetek (juharszirup, csoki, ... etc), tejszínhab, eper, ... és tulajdonképpen minden, amit el tudtok képzelni, ennek már igazán csak a fantáziátok szab határt. Na meg talán a pénztárcátok... :D

Ha valakit érdekel az eredeti oldal, tessék, egy link: recept link

Ez volt az első receptes poszt, de asszem jön még több is majd. :)

most meg megyek krumplit sütni, annak a receptjét nem fogom leírni, talán nem olyan bonyolult... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://bo-szi-lvi.blog.hu/api/trackback/id/tr931192985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása