bo-szi-lvi

Apró-cseprő dolgaim... avagy gondolatok, amik foglalkoztatnak.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

ajándék (4) alkonyat (4) állat (3) amerika (2) autó (3) baba (6) bál (3) bevezető (1) bomba (1) boszi (11) breaking dawn (1) búék (1) cica (1) csirke (1) darren shan (1) diákmunka (1) ébredés (1) éjjel (2) érettségi (5) erőszak (1) f1 (4) fanfiction (3) fantasy (6) farkas (2) film (11) gondolatok (1) halloween (1) harry potter (2) hétköznapok (15) informatika (8) ital (1) jég (2) kedvenc (17) kezdet (2) költözés (1) köszöntés (8) kritika (1) madár (1) mágia (1) mozi (7) névnap (3) novella (2) önvédelem (1) palacsinta (1) peti (2) recept (3) reggel (1) reklám (2) robert pattinson (2) ruha (3) sport (4) suli (13) süti (4) szeged (3) szösszenet (4) szülinap (3) tervek (2) tojás (2) top5 (4) törppilla (5) továbbtanulás (3) twilight (3) üdv (1) vámpír (3) varázslat (3) verseny (3) vicc (2) virág (2) vírus (0) vizsga (2) within temptation (1) zene (5) Címkefelhő

Friss topikok

Harry Potter 6 - film vs könyv

2009.07.26. 16:10 - Velours

Címkék: kritika film mozi kedvenc harry potter varázslat

Az imént néztem meg a Harry Potter és a Félvér Herceget. Mit is mondhatnék? Csalódott vagyok. Persze, tudom, hogy a forgatókönyv nem egyezik a könyvvel, de... és azért voltak élvezhető részek is. Például a Lavendert játszó lány alakítása nekem nagyon tetszett. Ezúton gratulálok neki, mégha nem is kapja meg. :)

Szóval egy kis összehasonlítást tervezek ide. Előrefigyelmeztetek mindenkit, aki nem látta még a filmet, NE olvassa el. Vagy tőlem el lehet, de én szóltam, felelősséget nem vállalok. :P És SPOILER!

Már rögtön a kezdetén, a miniszteres részt kihagyták, jó az annyira nem is fontos. Viszont összekeverték a sorrendet. Dumbledore először Harryt vitte az Odúhoz, és itt álljunk meg egy szóra. Szó sem esett Sirius örökségéről, de még Dursley-ék házában sem voltak. Komoly hiba, nálam, legalábbis. Tehát elvitte Harryt az Odúhoz, és csak utána mutatták, amint Piton leteszi a Megszeghetetlen Esküt, amit Én élvezhetőbbnek, és látványosabbnak vártam.

Fred és George boltjából is keveset mutattak, örültem volna, ha jobban beleláthatunk az üzletbe, és itt másik: amikor a Hármas Fogat követi Malfoyt. Nincs rajtuk köpeny, és sokkal kevesebbet tudnak meg. Ez sem tetszett, bár ez a bekezdés még hanyagolható kicsit, úgy érzem.

Annál nagyobb viszont, és akár megfilmesítés, akár nem, hogy az emlékekről alig esett szót. Elvégre itt is Voldemort múltjáról van szó, többet kellett volna mutatni, mint az a két emlék. Mellesleg a 11 éves Tom magyarhangja pocsék. Szerintem túl nyálas ahhoz a fiúhoz, aki egykor a kis Tom lehetett. Az a gyerek határozott volt, ez meg... hogy is mondjam... hát elég bizonytalan, hiába volt a szöveg jó.

A film felénél, mikor az Odúban Karácsonyoznak, megjelenik Bellatrix, és Harry a nyomába ered, Ginny meg a fiúéba. :D Jó rész, tetszett, de nem emlékszem, hogy benne lett volna a könyvben. Majd átnézem. (Mellesleg itt van előttem, nem csak a levegőbe beszélek.)

És, ha már Ginny. Semmi, ismétlem semmi nem volt arról a bizonyos kviddics meccsről és az utána elcsattanó csókról. Teljesen kihagyták. Helyette meg kellett elégednünk egy Szükség Szobája beli apró puszira, amire ráfogták, hogy csók. Imádtam olvasni ezt a részt, még egy komoly hiba, hogy kihagyták.

Szintén kihagyták a "Manónyomozó"-s részt, miszerint Harry ráküldi Dobbyt és Siport Malfoyra, hogy figyeljék. Valamint azt, ahogy McLaggen fejbekólintja Harryt az ütővel az egyik kviddics meccs során. Igazán érdekelt volna. Illetve, hogy Harry megtudja, hogy Piton hallotta meg, mikor Trelawney elmondta a bizonyos jóslatot.

A barlang. Ez sem igazán eredeti volt, izgalmasabb is lehetett volna. Bár, mikor az egyik inferus megragadta Harry kezét, azért megijedtem, hirtelen. :P És az a tűzvarázslat Dumbledore-tól... nem semmi. A torony? Nem az igazi, Harry végig lent bújkált. És alig volt harc, mikor üldözni kezdte Pitont. Szinte semmi párbaj nem volt.

Ehhez kapcsolódik, hogy a Főnix Rendje és a Halálfalók között nem volt semmiféle harc, alig páran megjelentek a csatlósok közül, aztán már mentek is, még Bellatrix felgyújtotta Hagrid házát.

És az utolsó: temetés nuku, főnix siratódala nuku, akárcsak Harry és a mágiaügyi miniszter közt lezajló beszélgetés. Pedig az a bizonyos mondat: "ízig-vérig Dumbledore embere vagyok."

Szomorú, és kár, hogy így elrontották, szerintem nem Én vagyok, leszek az egyetlen rajongó, akinek nem tetszett, és reklamál. Szánalmas. Remélem, hamár a hetedik filmet két részben forgatják, élvezhető is lesz. Csalódott vagyok. Ennek ellenére biztos, hogy még megnézem, és hozzáfogok szokni. Majd a nézése közben elfelejtkezek a könyvről, ha nem olvasta az ember elég jó, bár kapkodnak a jelenetek között. Mindenesetre összehozhattak volna jobbat is, elvégre fél évvel csúszott a bemutató, volt idejük, és szerintem pénzük is, hogy nézhető filmet hozzanak össze.

Még annyit, hogy a színészekkel sem vagyok igazán megelégedve. Daniel jobban beleélhette volna magát néha. Mint fent említette, dicséret jár Lavendert alakító színészlánynak. Talán Ő az egyetlen. Na meg Dumbledore, kedvencemmé vált. Ennyi, bocs, ha kicsit hosszú lett. Citromdíjat szavazok nekik.

U.I.: Tudom, nem ugyanaz kell visszadnia, és ne reklamáljak, csináljak jobbat, ha tudok, de sztem tudtam volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://bo-szi-lvi.blog.hu/api/trackback/id/tr521269415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása